2017. március 17., péntek

Kovászos fonott kalács.

Első próbálkozásom a kovászos kalácssütéssel.

Bevallom kellemesen csalódtam, mert én azt hittem érezhető lesz a kovász a tésztában. 
Hát egyáltalán nem érezhető, nagyon finom így is.
Bizony a kelesztéssel voltam bajban mert nem tudtam mikor tegyem be sülni. Kicsit hosszúnak találtam a 3óra 45 percet, eddig kelt a tepsiben de úgy tűnik még kevés volt a tésztának mert kicsit sűrű lett.
A tésztát pedig lágyabbra kell gyúrni, de attól féltem, hogy a hosszú kelesztési idő alatt kifekszik a tészta.
 Amit még hibának tartok, erősen megsütöttem(190fok 50 perc), nem kellett volna ennyire, bár isteni lett a kérge is!
Holnap reggel friss házi vajjal megkenve, citromos teával
a reggelink
koronája lesz!









100 g fehér lisztből készült természetes kovász
200 ml tej
100 ml joghurt
600 g BL 55 liszt
50g lágy vaj
2 tojás sárgája
2db vaníliás cukor
1 teáskanál só
kevés reszelt citrom héj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...