2013. október 1., kedd

Lefagyasztott tésztából is gyönyörű kenyér sül.

Ez úgy kezdődött, hogy mikor hűvösebb lett, begyújtottam a teatűzhelybe és gondoltam ,kettőt egycsapásra, nem csak melegszem, hanem kenyeret is sütök. 
A megszokott mennyiségű tésztát készítettem el de a pici sütő miatt csak a fele tészta mennyiség fért a sütőbe. 
Jénaim egy van ami akkora méretű, hogy pont be fér a sütőbe, viszont ha kisül az első kenyér, nem lehet azonnal a forró edénybe tenni a megkelt tésztát, így gondoltam egy merészet és a dagasztás után ketté mértem a tésztát és a felét sütőpapírral letakarva beraktam a fagyasztóba.
Ma is fagyasztott tésztából sütöttem és gyönyörű, illatos finom kenyér sült.
Tehát lehet a fagyasztóban dagasztott kenyértészta és ha gyorsan sütni kell, előkapni, várni türelmesen és mehet a sütőbe!



Ki vettem a fagyasztóból.


Egy óra múlva így nézett ki.

Fagyasztás után több mint négy óra telt el, hogy teljesen kiengedjen a  tészta..


Kétszer visszadagasztottam és íme csodás kenyér sült.




Közvetlen sütés után, pattogott és kezdett cserepesedni.


Gyönyörű cserepes lett egy óra múlva.



Beteszek minden hozzávalót a gépbe. Dagasztási idő legalább 10 perc. Fényes nem ragadós tészta, könnyen formázható, inkább kemény rugalmas tésztának kell lennie. A dagasztás után liszt nem érheti. (ez nagyon lényeges)

Kiteszem deszkára (nem lisztezett) és átgyúrom párszor, majd szakajtóba teszem és kelesztem 30 percig.

Ismét kiborítom a szakajtóból (nem lisztezett), átgyúrom, és visszateszem a szakajtóba.

Duplájára kel, ez 40-45 perc, attól függ milyen meleg helyen van.

Kiborítom a deszkára és megkerekítem cipónak és teszem az edénybe. Az edénybe alól felül sütőpapír van. A sütőpapír alá vizet spriccelek és  még kelnie kell 30 percig.

Mintázom és pengével bevágom.

Beborítom és 230 fokos forró sütőbe mehet .Sütöm 40 percig, majd tető nélkül a szép piros szín eléréséig tovább sütöm. Erős arany barnára kell sütni, mert különben nem fog cserepesedni!!!!A sütőből mikor kiveszem lespriccelem vízzel.

Nagyon finom ropogós, cserepes de lágy belsejű kenyerünk lesz.

260 ml víz (ez lehet kicsivel kevesebb vagy több, függ a liszt milyenségétől!)
3 kávéskanál só (csapósan)
1/2 evőkanál porcukor
500 gr BL 55 liszt
1 evőkanál olaj, vagy: ( olvasztott vaj, vagy margarin)
 + a kovász

Kovász készítése, sütés előtt 1-2 nappal.

Kovász:
125 ml víz
150 gr BL 55 liszt
20 g élesztő
1 evőkanál olaj
Ha így készíted, tuti szép és finom kenyered lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...