2013. október 2., szerda

Nem látványos de egészségesebb kenyér.


 

Bármennyi szeretném, nem lesz látványos a teljes kiőrlésű lisztekből készült kenyér.
Sokat kísérletezgettem már a TK lisztekkel és ez lett a legfinomabb eddig. 
A receptben leírt mennyiségből , 90 dekás kenyér sült.
Beborított jénaiban sütöttem. 
Tészta:

3 dl víz
25 dkg BL 55 liszt
15 dkg Rozsliszt
5 dkg Grahamlisz
5 dkg Tönkölybúzaliszt
1 evőkanál olaj
3 kávéskanál só
1/2 kanál porcukor
+
 a tegnap elkészített kovász.

Kovász leírása:
150 ml víz
150 g liszt
30 g élesztő
Jól kikavarni, galuska keménységűre, majd letakarni konyharuhával.








3 megjegyzés:

Mariska írta...

Jaj de jó, most örömet szereztél nekem! A múltkor (kb 2 hete)
sütöttem TK lisztes kenyeret és az enyém is pont ilyen lett. Frissen az íze nem lett rossz, de már 2. nap nem volt élvezhető. Nem is sütöttem többször, veszem a boltit amibe nem tudom mi van :(

HajniZoli írta...

Ma sütöttem én is teljes kiőrlésű tönköly, graham és kevés fehér kenyérliszt keverékéből. Nem is nő meg annyira, mint a hagyományos, de az íze nagyon jó és tudjuk azt, hogy mi van benne. Egészségesebb mint a csak fehér lisztből készült társa. Másnap is finom, puha, nem morzsálódik. A harmadnapot sosem éri meg:-)

藤 / Merry írta...

Nekem a teljes őrlésű lisztből minél többet használok, annál csúnyább a kenyerem/zsemlém. Szerencsére azért finom. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...