2013. október 2., szerda

Almás pite-torta.


Ha alma, akkor almás pite. A nagymamámtól tanult tésztát gyorsan összeállítottam , hidegre tettem és lereszeltem az almát.  Kicsit megdinszteltem a végén adtam hozzá  nádcukrot és egy parányi fahéjat.
Ketté vettem a tésztát (plusz a díszítéshez egy keveset) majd az egyiket kinyújtottam a sütőforma méretére. 
Vajjal kikent és liszttel meghintett tepsibe raktam. Megszórtam durvára tört dióval, rákentem a savanykás megpárolt almát és a  tetejére is diót szórtam. 
Beborítottam a másik lappal és fantáziám szerint díszítettem. Megszurkáltam kötőtűvel, hogy ne pukkadjon fel a levegőtől és lekentem tojással. 200 fokos sütőbe raktam és addig sütöttem míg szép piros lett. 
Finom omlós a tésztája és a savanyú alma üdévé teszi. 
A legfinomabb őszi sütemény. 

Tészta:

30 dkg liszt
1 egész tojás
1 sütőpor
1 vaníliás cukor
7 dkg zsír
3 evőkanál porcukor
csípet só
és annyi tejföl, hogy közepes lágy tésztát kapjunk
nálam ez 3 evőkanál volt.
Akkor jó a tésztája, ha már nem ragad se a kezedhez, se a deszkához. 
A tejföl mennyisége attól függ, hogy mekkora a tojás és milyen a liszt.
Ha nagyon ragad, akkor pici lisztet kell még hozzá adni, 
ha túl kemény, akkor parányi tejfölt kell még bele tenni.
Örömteli sütkérezést kívánok!  
Megkóstoltam, isteni finom!













Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...