2010. szeptember 5., vasárnap

Almás


Almás, ahogy én csinálom.
A tölteléket ötletszerűen készítettem, kicsit féltem is, hogy vajon sikerül-e?
Nagyon jól néz ki és nagyon finom lett.
Az almába pár szem szilvát is főztem .



Tészta:
50 dkg liszt
25 dkg margarin
2 deci tejföl
1 tojás +1 a kenéshez
5 kanál cukor
Fél teáskanál só
1 sütőpor

Töltelék:
10 savanyú alma
10 szem szilva
5-6 kanál cukor
1 főzős vanillia puding
2 kanál búzadara
40-50 szem háztartási keksz

Először megfőzzük az almát és mikor puha és levet eresztett akkor tesszük bele a cukrozott pudingot és szükség szerint búzadarát. Ha levesebb almát kapunk szerintem csak akkor kell bele a búzadara.
Előre el kell készíteni a krémet, mert hidegen kell a tésztára kenni!

A tésztába valókat közepes keményre gyúrjuk, és kettő gombócot formázunk
Az egyik gombócot tepsi nagyságúra nyújtjuk és rárakjuk a kekszet szépen sorba.
Erre jön az alma töltelék és befedjük a felső tésztalappal.

Tetejét megkenjük tojással és megszórjuk apróra vágott szilvával.
Villával megszurkáljuk a tészta tetejét, hogy ne pukkadjon fel sülés közben.


2 megjegyzés:

Gizi írta...

Nagyon guszta lett az almásod. A töltelék remekre sikerült,a kekszet esetleg kilehet hagyni, vagy a töltelék nedvessége miatt van rá szükség?

Atkáriné Terike írta...

Féltem,hogy nem lesz elég tartása az almának azért tettem alá a kekszet. De meglepetésemre nagyon finom lett kekszel is.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...