2014. január 6., hétfő

Kukoricalisztes torta.










Kukoricalisztes torta.

Pont úgy kell készíteni, mint a piskótát.

7 tojás
7 evőkanál porcukor
5 evőkanál kukoricaliszt
2 evőkanál BL55 liszt
1 kávéskanál sütőpor
2 evőkanál rum
Kevéske reszelt citromhéj
1 vaníliás cukor

Kenéshez:
4-5 kanál barack levár

Máz:
1 citrom leve
20 dkg porcukor.

A tojás sárgákat kikeverjük a cukorral, citromhéjjal, rummal, vaníliával, majd a tojás fehérjéből kemény habot verünk.
A kikavart tojás sárgához kanalanként hozzá adagoljuk a sütőporos lisztet, majd lazán, óvatosan elvegyítjük a tojás felvert habjával.

Vajjal kikent tortaformába öntjük és 40 percig 170 fokos sütőben sütjük. Én forró sütőbe tettem be.

Mikor kihűl, lekenjük baracklekvárral és a szép fényesre kikavart citromos-cukros mázat ráöntjük a lekvár tetejére. Kicsit eligazgatjuk és pár órát hagyjuk szikkadni.
Nagyon finom, kellemes íz –világ.
Örülök, hogy megsütöttem, biztos sokszor megismétlem.

2 megjegyzés:

MJ írta...

Épp ma álmodoztam a kukoricagánicáról. Még melegen, meleg cukros tejbe szaggatva. :)

Atkáriné Terike írta...

Még ettem tejben szaggatva de biztos kipróbálom!
Biztos nagyon finom, szeretem a kukorica ízét.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...