2013. november 4., hétfő

Pate Sablée. Nekem csak egyszerűen - vajas keksz.

Még soha nem sütöttem kekszet de most kedvet kaptam hozzá és nem bántam meg, mert isteni finom illatos ropogós keksz lett a végeredmény. Nagyon jó ez a recept, gyors és egyszerű. 










Hozzávalók

250 gr liszt BL55
200 gr puha vaj
100 gr porcukor
csípet só
2 tojássárga
2 vaillincukor
vagy
1  rúd vanília kikapart magja.


Az összes hozzávalót tálba tettem és gyorsan összegyúrtam. Először kicsit morzsás de nem kell megijedni mert a kezünk melegétől olvadni kezd a vaj és gyorsan össze áll a tészta. 
Kicsit meglisztezve becsomagoltam alufóliába és 20 percre fagyasztóba tettem. 
20 perc után a felét lisztezett deszkára raktam a másik felét a hűtőbe vissza. 
Vékonyra 2 mm vastagra nyújtottam és keksz mintázóval végig görgettem, majd szaggattam.
Tepsibe raktam és 170 fokon 20 percig sütöttem.
2  1/2 nagy gázos tepsivel lett ebből a tésztamennyiségből.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...