2010. február 10., szerda

Ma sütöttem



Nagyon finom ez az ünnepi fonott kalács. Nagyon egyszerű ki kell próbálni!
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 dl tej, 2 dkg élesztő, 5 evő kanál cukor, 7 dkg vaj,3 tojás sárga, +1 a tetejét megkenni, 5 dkg mazsola,reszelt citrom héj,
Tetejére dió , mogyoró, kristály cukor.
Meg kell futtatni az élesztőt és minden hozzávalóval közepes lágy tésztát dagasztani .
Én kenyérsütőbe teszem és dagasztás kelesztés programon készítem. Ha jól megkelt kiborítani a deszkára és három rudat készíteni belőle. Összefonni, keskeny formába fektetni és megszórni cukorral. Mikor duplájára kel , akkor forró 210 fokos sütőbe tenni, kb.25-30 percig pirosra süni. Szoktam még bele tenni 1 kanál mézet és fél kávéskanál mézesfűszer keveréket. Ez el is maradhat. Mindenki az ízlésének megfelelően készítse el. Szívesen segítek ,írj ha nem boldogulsz!

2 megjegyzés:

Limara írta...

gyönyörűek, gratulálok! :))

Atkáriné Terike írta...

Neked köszönhetem! Köszönöm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...