2010. február 7., vasárnap

Finom fehér kenyér




Sok idő és próbálkozás után megszületett a finom kenyerem! Limara adta az ötletet,neki köszönhetem hogy megszületett az én kenyerem is. Köszönöm Limara!! Eddig minden kenyerem egy kicsit kalács ízű volt. Nem kalácsot akartam! Ez a kenyér ,igazi kenyér ízű!
Leírom a receptet,és szeretném ha mások is megsütnék!

Finom kenyér

Szűken 3 deci víz,20 dkg félfogós liszt,30 dkg BL55-ös liszt, 1 csapott kanál rozs liszt,és 20 dkg öreg tészta.
2 evő kanál olaj,2 csapott teás kanál só,1 teás kanál ecet,(vagy egy szem máz nélküli C vitamin összetörve)1 teás kanál cukor, 2 dkg élesztő.

Az öreg tészta tulajdonképpen a kovász.

Öreg tészta készítése:3 dl víz,csípet só, 50dkg liszt,1 evő kanál olaj,1 teáskanál cukor,1 dkg élesztő.
Kenyér sütő gépbe dagasztom és kelesztem. Mikor megkel akkor kikapcsolom a gépet és másnapig hagyom benne a tésztát. Majd kicsi ideig ismét elindítom a gépet és gombóccá formáltatom .Ez pillanatok alatt kész van.
Ezt az anyagot lefóliázom és beteszem a hűtőbe. Ebből a tésztából teszek mindig 20 dekát a kenyeremhez. Majd mikor kenyeret sütök akkor veszek ki a tésztából és most már ez lessz a következő kovász.


A kenyérhez,
belerakom a gépbe a hozzávalókat és dagasztatom meg kelesztetem.
Hagyom hogy szépen megkeljen és mikor kész, kiborítom és kicsit újra dagasztom kézzel hogy hólyagos legyen.

Tepsibe ,jénaiba ,vagy Római tálba lehet sütni. Én a kacsa sütő római tálba sütöm és az érdekessége,hogy rá kell tenni a római tetejét is!
Előtte picit áztatom a tálat, mert kell a kenyérnek a gőz.

Írom tovább. Az előkészített sütőfoliával kibélelt edénybe teszem a tésztát és éles késsel bevágom kettő helyen. A tetőt még nem teszem rá,csak ruhával betakarom. Most keleszteni kell kb 20 pecig,illetve amíg szép nagyra megkel.
Mindig meleg helyen legyen a tészta!
Mikor megkelt,kenőtöllal megkenem vízzel a tetejét,és ráborítom a tál tetejét.
230fokra előmelegített sütőbe teszem és kb 50 percig sütöm. Majd leveszem a tetőt és pirosra sütöm a tetejét.

Ha kész kiveszem és azonnal megkenem vízzel.

Kicsit bonyolultnak tűnik de érdemes kipróbálni mert megéri!
Szívesen segítek ha kérdésed van!

A fotókat a ma készített kenyereimről csináltam!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...