2014. július 7., hétfő

Gyors gyümölcsös.




5 egész tojás
1 pohár kefir 175 g. (joghurt is lehet)
1 pohár cukor
1 pohár olaj
1 vaníliás-cukor
4 pohár liszt

1 sütőpor
kevés reszelt citromhéj

Szóráshoz:
Pár szem gyümölcs tetszőlegesen, ki mit szeret.
Meggy, sárgabarack, alma, málna, szeder, ribizli.

Az alapanyagokat egy tálba tesszük, ( a kefires pohár a mérce) és jó alaposan kikeverjük, legalább 10 perc.
Papírral bélelt muffin sütőbe kanalazzuk, nem töltjük tele a formát, hogy a rászórt gyümölcs is elférjen.
24 formában elegendő ez a mennyiség.
Lehet egyszerűen kikent tepsibe is sütni.
180 fokon 30-35 perc a sütési idő.
Én még fokoztam az élvezeteket, kettévágtam a kisült formákat és megkentem Ónabóna lekvárral.
Egyszerű gyors süti és nagyon finom, friss gyümölcsökkel megrakva!

Ónabóna gyümölcs.
A szilvához hasonló termése, sárgás-piros színben pompázik, mikor beérik. Magja nagy viszonylag és a nedvdús sárgás belül a húsa. Gyümölcsből készíthető kompót, lekvár, és pálinka is.

7 fotó.










4 megjegyzés:

Monika írta...

Hmm,de guszta!!!!!Elmentettem,köszönöm!

Atkáriné Terike írta...

Nagyon szívesen Mamka!

Névtelen írta...

A kefíres pohár a mérce, de meddig mérjük a cukrot, olajat, lisztet, ameddig a kefír volt benne, vagy színültig? Köszönöm előre is a válaszodat. Éva

Unknown írta...

Kedves Terike!

Olyan guszták a könnyű, gyümölcsös süteményeid, hogy hétvégén én is hozzáfogtam és megcsináltam életem első meggyes piskótáját. (32 éves vagyok, sok éve háziasszony, de csak pár éve kezdtem el magunknak napi szinten főzni.) Olyan jól sikerült a sütemény, hogy ebéd után azonnal eltűnt az egész. :) Párom szokta mondani, hogy egy baj van ezekkel a sütikkel: az, hogy elfogynak! :)

Szép nyári napokat kívánok Neked:

Orbán Andrea Viktória

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...