2013. szeptember 11., szerda

Egészségesebb kenyér, cukorbetegeknek is ajánlom!

 Követve a részletes leírást, biztos siker lesz a kenyérsütés!















Mostanában ezt a kenyeret sütöm magamnak , mivel cukorbeteg vagyok. 
Próbaevést végezetem, meg ettem egy szelet fehér kenyeret és 10,2 lett a cukor értékem. majd  ebből a kenyérből is meg ettem egy szeletet és 6,9 értéken maradt . 

Merem ajánlani a diétázóknak is!
 Követve a részletes leírást, biztos siker lesz a kenyérsütés!

600 ml víz          (ez lehet kicsivel kevesebb vagy több, függ a liszt milyenségétől!)
7 kávéskanál só (csapósan)
1 evőkanál porcukor
2 evőkanál olaj
500 gr BL55 liszt
300 gr Szó Judit kenyérliszt keverék
100 gr Tönkölybúza liszt
100 gr graham liszt

+ a kovász

Kovász készítése, sütés előtt 10-16 óra.

Kovász:
300 ml víz
300 gr BL 55 liszt
1 evőkanál olaj
40 g élesztő

Beteszek minden hozzávalót a gépbe a tegnap készített kovászt is! Dagasztási idő legalább 10 perc. Fényes nem ragadós tészta, könnyen formázható, inkább kemény rugalmas tésztának kell lennie. A dagasztás után liszt nem érheti. (ez nagyon lényeges)

Kiteszem deszkára (nem lisztezett) és átgyúrom párszor, majd szakajtóba teszem és kelesztem 30 percig.

Ismét kiborítom a szakajtóból (nem lisztezett), átgyúrom, és visszateszem a szakajtóba.

Duplájára kel, ez 40-45 perc, attól függ milyen meleg helyen van.

Kiborítom a deszkára és megkerekítem cipónak és teszem az edénybe. Az edénybe alól felül sütőpapír van. A sütőpapír alá vizet spriccelek és  még kelnie kell 30 percig.

Mintázom és pengével bevágom.

Beborítom és 230 fokos forró sütőbe mehet .Sütöm 40 percig, majd tető nélkül a szép piros szín eléréséig tovább sütöm. Erős arany barnára kell sütni, mert különben nem fog cserepesedni!!!!A sütőből mikor kiveszem lespriccelem vízzel.

6 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Csodálatosak ezek a kenyerek, csak ámulok és bámulok. Még gyerekcipőben járok a kenyérsütés terén, de a kelt tésztákkal imádok dolgozni.
Miben jobb sütni kenyeret? Zománcos, papírral kibélelt lábosban vagy tortasütő formában?
Teszek egy próbát, lássam mi lesz a vége:-)

csipike írta...

Nagyon szép lett ez is! ;-)
Engem is érdekel, hogy zománcosban sütöd ahogy látom, ugye? Ráborítasz egy másikat, vagy hogy feded le?

Atkáriné Terike írta...

HajniZoli:
Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik és inspirál a sütésre!
Mint látható a zománcos tálban szeretek sütni mert tapasztalatom szerint a legszebben sül benne a kenyér.Sütök még cserépedényben(Pataki tál), és jénaiban. Egy a lényeg:beborítani, pontosan rá illeszthető tetővel!
Bátran fogj hozzá, kövesd pontosan a leírást és biztosan sikerül!
Várom az eredményt!

Atkáriné Terike írta...

csipike:
Köszönöm dicséreted!
Igen ezt is zománcosban sütöm, de lehet cserépedényben és jénaiban is sütni. Lényeges, hogy le kell borítani!
Segítek, kérdezz bátran!

HajniZoli írta...

Megsütöttem ma, holnap fel is teszem a blogra. Úgy értelmeztem, hogy papírral kell csak leborítani, hát így tettem és megégett egy kissé a teteje a papír alatt. Ettől eltekintve nagyon finom lett a kenyér, a tetejét meg megvertem:-) olyan jó rusztikus lett. A következő sütésnél zománcosba fogom sütni, csak kell keresnem valamit a tetejére.
Köszönöm Terike!

Unknown írta...

Hol vegyek Szó Judit liszt keveréket. Légyszives megírni! Köszönöm előre is

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...