2013. február 6., szerda

Túrós derelye, pontról-pontra.
































 100 ml víz
1 egész tojás
22 dkg liszt (ez lehet kicsivel több vagy kevesebb a tojás méretétől függ)
egy csípet só
A tojást jól elkeverem a sóval, hozzáöntöm a vizet és apránként beleadagolom a lisztet. Kicsit keményebb tésztát gyúrok, majd mikor szépen formázható, gombóccá alakítom. Ha ragad, pici lisztet szórok rá.
Amíg pihen elkészítem a zsemlemorzsát. Három kanálnyi olajba teszek 4-5 kanál zsemlemorzsát és szép aranyra pirítom.  20 dkg túrót kikavarok kevés cukorral, ütök bele egy tojást,  krémesre kikavarom.
Fel teszem a főzővizet amibe kanálnyi olajat és kávékanálnyi sót teszek.
Pihent a tészta , már lehet nyújtani!
Vékonyra kinyújtom kb. egy milliméter. A felére rárakom a túrót és ráhajtom a fotó szerint a tészta felét.
Ujj beggyel végig nyomkodom a túró körül a tésztát, majd a derelyevágóval ügyesen kockára vágom .
Mikor forr a víz egyenként belerakom a derelyét és 5-8 percig főzőm. Mikor feljön a víz tetejére a tészta, kicsit még forralom és tésztát  átszedem egy hideg vízzel töltött edénybe. Pár pillanat és kiszedem a vízből, bele a pirított morzsába.  Mellé tejfölt kavartam ki vaníliával  és aszalt szilvával.
Lehet szilvával, szilvalekvárral is készíteni.

Azért írtam le ennyire részletesen, mert így azok is elkészíthetik akik még sosem készítették. Visszaemlékszem fiatalkoromra és tudom, mennyire bonyolultnak hittem a derelye készítését..



3 megjegyzés:

csipike írta...

Ezt nagyon jó hogy leírtad!!!!! Sajnos Nagyikámtól nem volt lehetőségem megtanulni a derelye készítését. Így nagyon örülök ennek!

Névtelen írta...

Nagyon örülök a részletes leírásnak,DE nem fő ki a töltelék??
Én már próbáltam-nem a Te recepted szerint-és sajnos mire megfőtt a tészta, az összes töltelék a főzővízben volt.

Vicuska írta...

Bizony, fiatalon sok minden tűnik túl bonyolultnak! :) Ritkán készül, ennek ellenére nagyon szeretem. Terike, érdekes és ötletes adalék számomra a mellé kínált tejfelbe kevert aszalt szilva. Amit amúgy imádok! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...