2012. február 16., csütörtök

Fokhagymás kenyér.

Ez a kenyér a legfinomabb kenyerek közé tartozik!
A krumplifőzőlétől és a fokhagymától nagyon jó ízű, illatos, zamatos, ropogós lett.
Összességében remekül sikerült.







350 ml burgonyafőző lé.
1 evőkanál zsír( púpos evőkanál)
3 kávéskanál só
80 dkg BL 55 liszt

+ előtészta

4 gerezd főtt szétpasszírozott fokhagyma.

5-6 gerezd főtt fokhagymát a kelesztés után a formázáskór kell rárakni a tésztára. Nagynak találtam a gerezdeket és kettévágtam.

Én a fokhagymákat megszórtam szárított petrezselyem levéllel is.



Előtészta készítése, sütés előtt 1-2 nappal.

Kovász:
140 ml víz
15 BL 55 liszt
3 dkg élesztő

10 megjegyzés:

Solyi írta...

Hú de megkóstolnám. Nagyon guszta!:)

ingyom bingyom írta...

Terike egy szeletet megszegés után fotózz már le légyszíves!
Annyira jól néz ki, hogy éhes lettem!
Puszi és további ügyeskedést kíván neked Mariann!

Atkáriné Terike írta...

Köszönöm szépen! Nagyon ízletes kenyér. Hamarosan megszegjük és jövök a fotóval!
Bár csak megkóstolhatnátok!

Culinaria Ungaria írta...

Nem csak a képek nagyon étvágygerjesztöek keves Terikém, hanem az ötlet a burgonya fözölevét felhasználni is egyszerüen nagyszerü!! Máskülönben csak kiönti az ember lánya, micsoda pazarlás, nem?!?

Éva írta...

Nagyon szép a kenyered mint mindíg az íze most még finomabb lesz gondolom a fűszerektől már csak egy kis jó zsírral kel megkenni!

Vicuska írta...

Szeretem a fokhagymás pampuskát a borscs leveshez, ez a kenyér is kedvenc lenne, gondolom :)

csopke írta...

Kedves Terike, nagyon szép a kenyér és nagyon szeretném kipróbálni, de nem készítettem még kovászos kenyeret. Megtennéd, hogy néhány mondatban leírod a készítés menetét? a kép alapján úgy tűnik, mintha a tészta egy részét beletekernéd a tészta többi, befűszerezett részébe :)Kitérnél erre a leírásba? Nagy segítség lenne! Köszönettel,aniko

Atkáriné Terike írta...

Kedves Anikó!
A részletes leírást itt találod! Annyi különbséggel, hogy a tésztát kelesztés után a tenyeremmel téglalap alakúra nyomom, rá kenem a tölteléket és lazán feltekerem, mint a bejglit.

http://szanter.blogspot.hu/2014/10/szanter-hazi-kenyer.html

csopke írta...

Nagyon köszönöm a választ! :)

Atkáriné Terike írta...

Nagyon szívesen Anikó!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...