2018. január 24., szerda

A kezdő kenyérsütők is könnyedén elkészíthetik.


A kezdő kenyérsütők is könnyedén elkészíthetik és nagy boldogság lesz a családban, hiszen illatos és finom kenyeret ehetnek. Bátran fogj hozzá, csak kövesd pontosan a receptet!

510 ml víz
7 kávéskanál só (csapósan)
1 kg fehér liszt (BL 55)


Az elő-tésztához:
250 ml víz
250 g fehér liszt (BL 55)
20 g élesztő

Előtészta készítése, sütés előtti napon. Az elő-tésztához valókat beletenni egy tálba és fakanállal, mint a galuskatésztát, 3-4 perc alatt simára keverni. Beborítani, letakarni, hogy ne cserepesedjen meg a teteje.

Másnap, beteszek minden hozzávalót a gépbe. Dagasztási idő legalább 10 perc. Fényes, nem ragadós tészta, könnyen formázható, inkább kemény, rugalmas tésztának kell lennie A dagasztás után liszt nem érheti. (Ez nagyon lényeges.) Kiteszem deszkára (nem lisztezett) és átgyúrom párszor, majd szakajtóba teszem és kelesztem 30 percig.
Photo

Ismét kiborítom a szakajtóból, átgyúrom, és visszateszem a szakajtóba. Duplájára kel, ez 40-45 perc, attól függ, milyen meleg helyen van.

Kiborítom a deszkára és megkerekítem cipónak és teszem az edénybe. Az edénybe alul-felül sütőpapír van. A sütőpapír alá vizet spriccelek és még kelnie kell 30 percig.

Mintázom és pengével bevágom.
Photo 
Beborítom a tálat, (tálat-tállal) és 230 C-os forró sütőbe mehet. Sütöm 40 percig, majd tető nélkül a szép piros szín eléréséig tovább sütöm. Erős aranybarnára kell sütni, mert különben nem fog cserepesedni!!!!


Photo
Nagyon finom ropogós, cserepes, de lágy belsejű kenyerünk lesz. Ha így készíted, tuti szép és finom kenyered lesz!
Photo

És Ők már megsütötték!

Borbála Barnáné első kenyere.
Életemben először próbáltam kenyeret sütni és ezt a receptet választottam. Szerintem első próbálkozásnak tökéletes lett. Legközelebb nagyobb edényt kell választanom a sütéshez 
Photo

Czaki kenyere.
Én ritkán eszek fehér kenyeret, de ez nagyon finom. Csak fele mennyiségből készítettem, de a holnapi halászléhez pont elég lesz. Köszi a receptet!😊

Photo


Kedves Terike,

Mindennap megnézem a blogodat mert bármilyen képet, receptet teszel fel, olyan jó megnézni. Ami az ételekre vonatkozik, azokat gyakran el is készítem. Kenyeret három éve sütök, amit először egy Panasonic sütővel kezdtem. Már közel egy éve a "Szánter féle tuti jó kenyeret" sütöm, aminek a receptjét ezúton is szeretném megköszönni. Egyszer épp akkor sült a kenyered, amikor a festő nálunk dolgozott. Megkóstolta, elkérte a receptedet és legközelebb amikor jött, mutatta a kenyeréről a fotót, mert ő is megsütötte. Köszönet érte mindannyiunktól!



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...