2015. június 27., szombat

Kalácssütés Szegváron.



Nagy élményben volt részem, meghívtak egy szegvári gyerek-táborba, kalácssütés bemutatóra.
Nagyon készültem, hogy minden rendben legyen és eleget tegyek a megtisztelő felkérésnek. Listát írtam, hogy mit kell vinni a sütéshez, nehogy itthon maradjon valami.
Reggel korán keltem mert három adag kalácstésztát bedagasztottam, hogy mikor oda érünk, lehessen tepsibe rakni a meg kelt tésztát.
Ahogyan ígérték, pont hétkor itt volt értem az autó, bepakoltunk és irány Szegvár. Kedvesen fogadtak a szervezők és invitáltak a gyönyörűen előkészített terembe,
 tepsi, gáztűzhely, konyharuhák.
 Segítőket is kaptam, négy aranyos asszonykát akik többnyire jártasak már a kalácssütésben. Kipakolás, megbeszélés és lehet kezdeni a munkát!
Két asszony dagasztott én meg a reggel dagasztott jól meg kelt tésztát formáztam és tepsibe raktam.
Hat tepsi kalácsot sütöttünk, mind más-más formát kapott. Nagyon szépre sültek az ismeretlen tűzhelyben, nagy odafigyeléssel nem is égtek meg.
Közben mindenki segített, formázni, kenni a tésztát. Nagyon szimpatikus emberek közé kerültem,
nagyon jó érzés volt, mert úgy éreztem, mintha már régóta ismernénk egymást.
Közben gyerek zsivaj, sikongás hallatszott át a nagy teremből. Kézműves foglalkozáson vettek részt a gyerekek, nagyon jól érezték magukat.
Kisültek az illatos kalácsok, egy hosszú asztal megtelt az aranybarna finomságokkal.
Ebéd után egy bábszínházat néztek meg a gyerekek, majd nagy örömmel jöttek a kalács-kóstolásra.
Mindenki körbe járta az asztalt, megcsodálták a kalács-házikót a rózsa csokrot, nyuszikát.  Darabokra törtük a kalácsokat majd a legnagyobb rendben sorba álltak és úgy jöttek az asztalhoz, egy-egy darabka kalácsért. Mindenki a helyére ült és ezután döbbenetes csend következett. Kedvesen fogták a kalács darabkákat, kis ujjukat a magasban tartva, élvezettel harapták a friss illatos puha kalácsot.
Néztem őket és nagyon boldog voltam. Még egyszer jöhettek venni , mindenkinek jutott bőven!
Ezek a gyerekek nagyon rendesen, illedelmesen viselkedtek jó volt a közelükben lenni.
Nagyon szép napom volt, gratulálok a szervezőknek!
Megismertem aranyos gyerekeket, kedves barátságos embereket és remélem minden jelenlévőnek kedves emlék marad ez a kalácssütés!
Köszönöm szépen, hogy ott lehettem!






















Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...