2018. február 14., szerda

Kovászos elő-tésztás kenyér.



Kettő evőkanál erős kovász. ( Én a hűtőből veszem ki és már kavarom is.)
160 ml langyos víz
140 g BL 55 liszt
Este a kovászt, lisztet, vizet jól kikavarjuk és  beborítva a konyhapulton hagyjuk. (12-14 óra.) 
Reggelre szép buborékos lesz és lehet hozzá adagolni a többi hozzávalót.


400 ml langyos víz, vagy  (200 ml víz+ 200 ml burgonyafőzőlé)
800 g BL 55 liszt. (ez lehet kicsit több vagy kevesebb, függ a liszt minőségétől) 
5 kávéskanál só.
Lehet bele tenni 1 evőkanál joghurtot, vagy egy evőkanál olvasztott vajat,  vagy egy közepes tört burgonyát, ki hogyan szeretné! 
Én most ebbe a kenyérbe burgonya főzőlevet tettem.
 Kicsit keményebb tésztát dagasztok, majd 20 percenként  hajtogatom kétszer. A második hajtogatás után 20 perc múlva óvatosan lazán nyomkodva megformázom és sütőedénybe teszem. Ebben kel meg a tészta.


Beborítom, (én egy tortaformával) és három órát kelesztem. Legalább 25 fokon. Ha hidegebb van akkor ez az idő több lehet!
Sütés előtt pengével mintázom, majd beborítva 230 fokos sütőbe teszem. 

30 perc után le veszem a fedőt (óvatosan, mert a gőz kicsapódik)

és 25-30 perc alatt szép aranybarnára sütöm. 

97 fok, biztos meg sült.


Nem szoktam vízzel spriccelni, így is gyönyörű és ropogós lesz a kenyér héj. 
Mikor ki vesszük a sütőből, nagyon kemény de ahogy hűl, úgy lágyul és rugalmas lesz. 
Gyönyörű kenyér bél, ropogós külső. Az íze? Süsd meg és meg tudod, nem fogsz csalódni!



Ha így csinálod ahogy leírtam, biztos sikeres lesz a kenyérsütés és boldoggá teszed családod egy igazi kovászos kenyérrel!




Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...